Libro de resúmenes

LIBRO 19 Literacidades escolares y académica: actores y espacios educativos Nuevo libro de la Colección Lectura, Educación e Innovación (LEI). Fundación SM, México Sitio web: https://e2bad538-a3f5-4019-a12c-4b1a6c cb01f5.flesusr.com/ugd/ae6cdf_a07c1da19 88f41f8b04f7f5f208fec17.pdf Presentan: Cecilia Eugenia Espinosa Bonilla María Cristina Castro Azuara Alma Carrasco Altamirano Una colección digital de acceso libre que cuenta en la actualidad con 6 obras como ejemplo de proyectos colaborativos entre organizaciones de la sociedad civil y empresas editoriales. Como editoras, autoras y creadoras de proyectos educativos interesa conversar en esta mesa sobre: El origen de la colección LEI y el reto de sumar nuevas voces. Los rasgos distintivos de los seis libros de la colección. El reto de sumar nuevas obras, autores e instituciones a un proyecto editorial impulsado por el interés de una entidad educativa sin ánimos de lucro que impulsa diversos proyectos educativos. La presentación de la última obra sobre literacidades escolares académicas (*), elaborada en coordinación con la red de Cultura Escrita y Comunidades Discursivas (RECECD). (*)https://e2bad538-a3f5-4019-a12c-4b1a 6ccb01f5.flesusr.com/ugd/ae6cdf_a07c1d a1988f41f8b04f7f5f208fec17.pdf LIBRO 20 Learning through language: Towards an educationally informed theory of language learning Cambridge University Press, EEUU Sitio web: https://www.cambridge.org/core/books/l earning-through-language/B6798B97DB03 DEF2AD1DACA17F8F30A7 Presenta: Paola Uccelli Labarthe Learning language and using language to learn is at the core of any educational activity. Bringing together a globally representative team of experts, this volume presents an innovative and empirically robust collection of studies that examine the role of language in education, with a particular emphasis on features of school-relevant language in middle childhood and adolescents, and its precursors in early childhood. It addresses issues such as how children's linguistic and literacy experiences at home prepare them for school, how the classroom functions as a language-mediated learning environment, and how schools can support language minority students in academic attainment. Set in three parts - Early Childhood, Middle Childhood and Adolescence and Learning in Multilingual Contexts - each part features a discussion from experts in the feld to stimulate conversation and further routes for research. Its structure will make it useful for anyone interested in ongoing efforts towards building a pedagogically relevant theory of language learning.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY4MjU3